Fazla Mesai Davası

Fazla Mesai Davası, İş mahkemelerinde sıkça görülebilen davalardan birisi de fazla mesai davası olmaktadır. İşçinin yapmış olduğu fazla mesailerin çalıştığı kurum tarafından ödenmemesi halinde konu iş mahkemesine taşınabilir ve mahkeme heyetinin kararına bağlı olarak alacakların ödenmesi sağlanabilir. Burada en önemli nokta işçinin yapılmış olan mesaileri ispatlayabilmesidir. Özellikle davaya tanık olarak katılabilecek aynı iş yerinde çalışan kişiler ile ispatlama yapmak mümkündür. Fakat dikkat edilmesi gereken tanık olacak kişilerin işçiyle aynı dönemde çalışmış olmasıdır. Ayrıca mesai yapıldığını gösterir geçerli belgeler de kanıt olarak sunulabilmektedir. Bunun dışında fazla mesai ödemesi yapılmayan işçi iş sözleşmesini haklı olarak feshedebilmekte ve varsa kıdem tazminatı gibi haklarını alabilmektedir.

Tüm dava türlerinde olduğu gibi fazla mesai davası için de bir zamanaşımı süresi bulunmaktadır. Bu süre kanunlarca 5 yıl olarak belirlenmiştir. Yani bir işçi bu davayı açtığında en fazla son 5 yıla ait mesailerin ödenmesi mümkün olacaktır. İşçinin çalışma süresinin bu aşamada herhangi bir etkisi bulunmamaktadır. Ek olarak bu davayı işçinin kazanması halinde yasal faiziyle birlikte ödeme almaktadır. En yüksek banka mevzuat faizine göre hesaplama yapılmakta ve mesai ücretlerine eklenerek tahsilât yapılmaktadır. Dolayısıyla maddi çıkar söz konusu olduğundan hukuki bir danışma almakta fayda olacaktır. Alanında uzmanlaşmış ve iş davalarına bakan avukatlar ile anlaşılarak ihtarname ve dava açılışı gibi süreçler profesyonel bir şekilde yapılabilir.

İşçi dışında fazla mesai davası ile karşılaşan işverenin de ispat yükümlülüğü bulunmaktadır. Eğer fazla mesailerin ödendiği yazılı olarak ispat edilebiliyorsa davanın işveren lehine sonuçlanma ihtimali yüksek olacaktır. Bunun için ise mesailerin ödendiğini belirten maaş bordroları veya banka ödeme dekontları kullanılabilmektedir. İşçi ya da işveren için fazla mesai hesaplamasının nasıl yapıldığının bilinmesi de bu davalarda önemlidir. Haftalık olarak 45 saat, günlük 11 saat ve geceleri 7,5 saati aşan tüm çalışmalar fazla mesaiye dâhil olmaktadır. Fakat yemek molası ya da çay molası gibi dinlenme süreleri bu çalışma saatleri içerisine dâhil edilmemektedir. Tüm bu süreçler için İzmir avukat ile görüşebilir ve hukuki destek alabilirsiniz.